Anonym,
04. maj 2021
Er jeg ond, når jeg ikke vil åbne op for min mors nye kæreste?
Hey girls jeg har brug for at høre jeres tanker om dette, min mor og jeg har været i et dårligt forhold med hendes ex han var meget led overfor både mig og hende efter 8 år har hun slået op, og lovede hun ikke ville finde en kæreste i forløbet men efter 2 måneder havde hun fundet en ny kæreste og han er faktisk far til en af mine gamle kammerater jeg havde det akavet med. Hun mener jeg ikke burde havde hendes kæreste bare fordi hende ex var led, er jeg den onde for at ikke kunne åbne op til hendes nye kæreste selvom hun lovede hun ikke ville finde en?

GirlTalks svar
Kære du
Det lyder som en meget svær situation du står i med din mor <3 Jeg tror, at de fleste piger ville have det på nøjagtig samme måde hvis de stod i en lignende situation <3 Du spørger om jeg synes at du er ond fordi at du ikke kan åbne op til hendes nye kæreste, og du skal vide at det synes jeg ikke du er. Det er helt okay at føle det du føler. Jeg kan forestille mig at jeg ville være sur, eller måske såret ovenpå et “løftebrud”.
Jeg håber at det er ok at jeg stiller dig nogle spørgsmål, som du meget gerne må overveje svaret til :-) <3
Hvordan får det dig til at føle, når din mor lover dig ikke at finde en ny kæreste, men så alligevel får en? Har du prøvet at fortælle hende om de her følelser? Har du prøvet at tale med din mor om hvorfor hun har fundet sig en ny kæreste? Tror du at hun er ensom og har svært ved at være alene? Jeg kender flere som har svært ved at være single fordi de bliver ensomme og derfor ender med at blive sammen med en kæreste som ikke behandler dem godt eller hurtigt finder sig en ny.
Hvis du får brug for en snak og evt. nogle råd til hvordan du kan tage en snak med din mor omkring hvad du føler, så er du meget velkommen på chatten :-)
De kærligste hilsner fra Maya