Ida, 13 år
04. maj 2021
Jeg er blevet kærester med en, men kan ikke stoppe med at tænke på en håbløs flirt
Jeg er lige blevet kærester med en vild sød dreng, men jeg kan ikke stoppe med at tænke på en håbløs flirt jeg havde en gang. Vi blev aldrig mere end venner, men han siger han stadig kan lide mig, han skriver bare aldrig. Skal jeg slå op med min kæreste eller blive i det som det er nu ?
Jeg har ikke så mange venner at spørger og min selvtillid er helt væk, så jeg håber virkelig i kan hjælpe mig :)

GirlTalks svar
Kære Ida
Hvor er jeg glad for, at du har skrevet ind og tør dele dine tanker med os – det er så sejt! Det lyder som om, at du har fået en rigtig sød kæreste, og det er bare så dejligt <3
Samtidig kan jeg fornemme, at du har svært ved at finde ud af, om du skal blive sammen med din kæreste, eller om du skal gå efter ham, du ikke helt kan give slip på. Jeg tror faktisk, at rigtig mange piger kan genkende lige præcis det dilemma, så du er helt sikkert ikke alene om de her tanker!
Jeg kan selv huske min allerførste forelskelse, og selvom jeg lang tid senere blev vildt glad for en anden fyr, sad de gamle følelser stadig i mig. Jeg tror, at det er helt naturligt, at man altid vil have nogle følelser, som man ikke kan glemme igen, selvom man får følelser for en ny fyr.
Jeg har bare lidt svært ved at finde ud af, om du egentlig er mere vild med din gamle flirt end din nuværende kæreste, men at du ikke tør at håbe på, at det kan blive til mere mellem jer. Er det måske sådan du har det?
Hvis du kan genkende det, tror jeg, at du måske skal prøve at finde ud af, hvad der giver dig lyst til at blive hos din kæreste? Du skriver, at han er vildt sød, og det lyder så skønt! <3 Alligevel fornemmer jeg, at du har mere lyst til at være sammen med din gamle flirt, hvordan kan det være?
Jeg synes bare at du skal vide, at du er helt speciel, og at du fortjener det bedste af det bedste! Du skal ikke bare nøjes med noget her i livet, fordi du ikke tør håbe på bedre. Du fortjener guldet, og det kan du sagtens opnå, hvis bare du tror på dig selv. Jeg tror i hvert fald på dig, Ida! <3
De største knus fra
Katrine