Younha, 11 år
10. maj 2021
Jeg er rigtig glad for KPOP, men i min klasse er der nogle drenge, der bagtaler mig og siger, at KPOP er gay
Jeg er rigtig glad for KPOP, men i min klasse r der nogle drenge der bagtaler mig og siger at KPOP r gay. Selvom de har fået at vide a læren at de skal stoppe men r bange for at de gør det alligevel.

GirlTalks svar
Kære Younha. Tak for dit brev til Pigetanker.
Hvor er det dejligt at høre, at du ligesom mange, mange andre piger og drenge i din alder har fundet glæde ved at høre KPOP!
Det lyder som om, at drengene i din klasse er lidt stride - specielt, hvis din lærer allerede har forsøgt at få dem til at stoppe! Det er aldrig pænt at bagtale, og det er heller ikke okay at bruge “gay” som et skældsord.
Jeg synes, du skal tage fat i din lærer igen, hvis de bliver ved. Det kan være svært at ignorere, hvis det fylder meget. Og så må man altid gerne tage fat i en voksen, som kan hjælpe. Jeg håber, de har forstået budskabet første gang, og at de ikke driller dig mere. KPOP er fedt, hvis du synes det - skidt pyt om de drenge ikke forstår det. Det er dem, der går glip af god musik :-)
Varme knus fra Nikoline