Alexandre, 14 år
10. maj 2021
Jeg har ingen bedste veninde og overvejer at skifte skole
Jeg har ingen bedste veninde, eller alle mine veninder har en bedste veninde ud over mig og jeg overvejer at skifte skole men jeg er bange for at miste mine “venner” og bange for at blive “mobbet” eller have det svært hvis jeg skifter skole.. hvad skal jeg gøre

GirlTalks svar
Kære Alexandre,
Først og fremmest vil jeg sige tak for dit brev og din tillid. Jeg synes at det er sejt at du skriver ind og deler dine tanker og følelser her <3 Du skriver i dit brev, at du overvejer at skifte skole, men er bange for at miste dine venner eller for at blive mobbet og have det svært. Det lyder som en svær situation du står i - jeg kan sagtens forstå, at det kan føles rigtig hårdt at have sådanne følelser og tanker <3 Hvor kommer din nervøsitet for at miste venner eller blive mobbet ved at skifte skole? Har du prøvet noget lignende før?
Jeg har snakket med flere andre unge, som har tanker omkring venskab og skole, som synes at det kan være en lettelse, at få delt sine tanker med andre omkring sig - det kan nogle gange hjælpe på følelsen af at stå helt alene med sine tanker. Har du nogen omkring dig, som du har lyst til at dele dine tanker og følelser med? Det kan være at der er nogle af dine veninder, som har lignende følelser, som det kunne være rart at snakke med? Det kunne også fx være dine forældre, en god lærer, en idrætslærer, søster eller lignende. Hvem ved, måske nogle af dine veninder/kammerater har nogle af de samme tanker og I kan snakke sammen om disse <3
Jeg synes i hvertfald at det er mega sejt, at du åbner op og reflekterer over dine tanker her - det kan du sagtens! Hvis du har lyst til at snakke og uddybe mere om dine tanker, så vil vi rigtig gerne snakke med dig på chatten. Hver aften sidder der rådgivere klar til at lytte til dig, og det som du har behov for at snakke om! ❤️
Mange knus fra Julia