Kaj, 11 år
24. maj 2021
Min bedste veninde spørger mig aldrig mere, om vi skal være sammen
“Min bedste veninde” eller hvad vi nu er spørger mig aldrig mere om vi skal være sammen og hvis jeg spørger er der næsten altid et eller andet hun skal og mine andre veninder er jo os bedste veninder med hinanden så de er sammen med dem der er deres bedste veninder. Og så føler jeg ikke helt jeg er med til noget mere.....

GirlTalks svar
Kære Kaj
Tak fordi du skriver herind, og tør dele dine tanker og følelser med os!
Jeg tror at rigtig mange kan genkende det du skriver, og ved hvor svært det nogle gange kan være at have bedste veninder.
Jeg tror at det er meget normalt, at man oplever at sine relationer til sine veninder kan ændre sig, når man er på vej ind i puberteten. Der sker mange ting når man er på vej ind i teenageårene, og tit udvikler man sig i lidt forskelligt tempo, som kan gøre at man i en periode vokser lidt fra hinanden. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er det som sker i dit tilfælde, men det kan være at det måske spiller ind.
Har du prøvet at snakke med din bedste veninde, om hvorfor hun aldrig spørger om I skal være sammen længere? Og måske fortælle hende, at du føler dig lidt udenfor når de andre piger mest ses med deres bedste veninder. Det kan være I kan få god snak, og komme lidt tættere på hinanden igen?
Jeg synes du er virkelig sej at du skriver herind, og du virker som en rigtig god veninde, som bare gerne vil dine veninder det bedste!
Hvis du har brug for at snakke mere om det, så er du også altid velkommen på chatten som har åben hver aften!
Knus
Dea, Girltalk <3