Den bekymret,
10. maj 2021
Min veninde virker deprimeret, men vil ikke tale om det
Hej Girltalk, jeg har selv gået igennem en masse ting, men det skal ikke handle om mig lige nu. Min veninde virkede Mega deprimeret henne i skolen, jeg vil jo bare hjælpe hende, jeg sidder selv og har det svært, så tror det ville være godt vis vi fik snakket. Men hun gad ikke og fortælle hvad der var galt?! Så hvad skal jeg gøre.

GirlTalks svar
Kære Den bekymret
Først og fremmest vil jeg rigtig gerne fortælle dig, at du virker til at være en rigtig skøn, sød og omsorgsfuld veninde, at du er så opmærksom på din venindes triste humør <3
Det er jo desværre sådan, at hvis nogen ikke vil tale om noget, så kan vi desværre ikke tvinge dem. Også selvom vi godt kunne have lyst, fordi vi er sikre på at vi kan hjælpe.
Jeg kan godt forstå du gerne vil høre hvorfor din veninde virker trist. Og selvom din veninde ikke havde lyst til at snakke om det lige nu, kan det sagtens være, at hun sætter pris på at du har spurgt hende og at hun kommer til dig senere, når hun er klar til at snakke.
Måske du kan fortælle hende, at selvom hun ikke har lyst til at tale om det lige nu, så er du der og du er klar til at tale når hun har behov for det og hun har mod på det? På den måde ved hun at du sidder klar og gerne vil være der for hende og støtte hende når hun er klar til det.
Du skriver også at du selv har det svært for tiden. Du skal vide, at har du brug for at tale om det, så er du altid velkommen til at skrive ind igen eller logge på chatten hvor vi sidder klar hvis du skulle have behov for det :)
Kærlig hilsen Cecilie, Girltalk