Emma, 12 år
04. maj 2021
Mine forældre blev skilt for et halvt år siden og nu skal min far giftes igen
Har det meget svært med at mine forældre blev skilt for 6 måneder siden(på grund af min far) og min far er allerede kommet videre altså han er blevet gift og har forventer at jeg vil med til hans bryllup som er d. 15 maj

GirlTalks svar
Kære Emma
Tak fordi du vil dele din historie med mig <3
Det lyder som en rigtig svær situation du står i og jeg kan godt forstå du synes det er svært at dine forældre er blevet skilt. Der er mange følelser på spil i sådan en skilsmisse og det er en stor forandring når ens forældre skal skilles. Og oveni at du skal vænne dig til at dine forældre ikke er sammen mere, skal du også forholde dig til, at din far har fået en ny kæreste. Det kan jeg godt forestille mig, er meget at skulle forholde sig til. Du skriver ikke i brevet om du har talt med din far, om hvordan du har det med det hele. Men hvis ikke du har, kan det måske være en god ide? Det kunne være at din far og dig kunne få en god snak om hvorfor dine forældre er blevet skilt, og hvordan det kan være at han skal giftes igen allerede nu. Hvis du synes det er svært at skulle tale med din far, kan det være du kan tale med din mor. Uanset hvad, tror jeg det ville være rigtig godt, hvis du fik fortalt dine forældre hvordan du har det, og at du har det svært med at skulle med til din fars bryllup. Måske du kender nogen der også har forældre der er skilt, som kan give dig et godt råd, eller som bare er god at tale med om det hele. Da mine forældre blev skilt, synes jeg i hvert fald det var rigtig rart at have andre at tale med det om. Hvis du har flere spørgsmål eller bare gerne vil skrive mere, er du velkommen til at logge på chatten <3
Kærlig hilsen Cecilie, Girltalk