Emilie, 13 år
04. maj 2021
Oplever andre også, at ens menstruation ikke altid kommer?
Hejj
Jeg er lidt bekymret. Min menstruation er nemlig ikke kommet i den her måned, og ved godt det meget naturligt, men jeg er stadig lidt nervøs for det. Er der andre der oplever det her?

GirlTalks svar
Kære Emilie
Tusind tak for din besked, og for at du deler dit spørgsmål med mig <3 Jeg kan forestille mig, at mange andre unge piger går med præcis samme spørgsmål, så jeg håber at mit svar kan hjælpe både dig og andre.
Nu ved jeg jo ikke ved hvornår du fik din allerførste menstruation, men det er, for unge piger som dig der måske lige har fået sin menstruation, normalt at cykluslængden kan variere meget. Med dette mener jeg, at længden for dine menstruationsblødninger kan være forskellige fra gang til gang, og af samme grund kan tiden imellem dine blødninger også være meget forskellige, og måske endda udeblive en gang imellem. Jeg håber at dette kan give dig en ro, og samtidig fortælle dig, at mange andre piger også oplever at deres menstruation ikke kommer til samme tid hver måned.
Jeg vil dog lige nævne, at jeg hverken er læge eller andet fagpersonale inden for sundhedsvæsenet, og det kan derfor være lidt svært for mig at give dig et helt korrekt svar. Af denne grund vil jeg derfor altid anbefale dig at kontakte din egen læge, hvis du fortsat er nervøs for at du ikke har fået din menstruation.
De allerkærligste hilsner
Linda