Mille, 14 år
31. marts 2021
Er en pige på 14 år, der ikke har fået sin mens endnu
Hej
Er en pige på 14 der ikke har fået sin mens i nu. Alle andre piger i min klasse har fået det og føler mig ret meget uden for når de taler om det. For jeg kan ikke være med da jeg ikke ved hvordan det er at have det, sidder bare og kigger nede i jorden.
Ved ikke hvad jeg skal gøre

GirlTalks svar
Kære Mille. Tak for dit brev!
Det er meget forskelligt, hvornår man får menstruation, så der er ingen skam i at være den sidste! Men jeg kan også godt forstå, at du kan føle dig udenfor, da det kan være svært at tale med på noget, man ikke kender til …
Jeg er sikker på, at dine veninder gerne vil have dig med i snakken, selvom du ikke selv har haft menstruation endnu. Måske kan du endda trække på en masse af deres erfaringer og gode råd, så du er ekstra godt klædt på til den dag, hvor du selv får det? Der findes ingen dumme spørgsmål, og man må godt snakke med, selvom man ikke har så meget at byde ind med :-)
Ellers kan jeg anbefale dig at kigge hos Libresse, der har en masse gode artikler om den første menstruation: https://www.libresse.dk/myter-fakta/din-foerste-menstruation/
Jeg håber, du kunne bruge mit svar! Ellers er du altid velkommen til at skrive i chatten, der har åbent hver aften :-) Og husk - du er lige præcis, som du skal være!
Virtuelle knus fra Nikoline, GirlTalk