Blondie, 12 år
10. november 2021
Der er en dreng, som altid skulle røre mig og ligge sig ovenpå mig, og jeg er bange for, det sker igen
hej der var en dreng jeg kalder ham bare for rød, så rød han er lige flyttet skole men der er stadig noget der går mig på med ham rød. Han skulle altid røre mig og lave nogle klame bevægelser f.eks når mig og nogle af mine veninder lå på græset skulle rød altid komme og lægge sig på mig, jeg prøver også at skubbe ham væk det prøver min veninder også men det lykkes aldrig, selom han er flyttet så er det i den samme by som jeg bor i og jeg er bange for at det sker igen. Hvad skal jeg gøre fra Blondie.

GirlTalks svar
Kære Blondie
Tusind tak for dit brev, og fordi du har lyst til at dele dine tanker med os <3
Det lyder rigtig ubehageligt det du har oplevet, og jeg kan godt forstå, at det går dig på.
Jeg tænker, at det har hjulpet lidt, at han er flyttet skole, men jeg kan godt forstå, at du stadig tænker på det, og er bange for det sker igen. Det er helt naturligt!
Du skal vide, at det er helt okay, at sige fra i sådan en situation, og sige til ham, det ikke er okay i momentet. Det er rigtig vigtigt at sige fra i situationen, så han forstår det.
Jeg synes, det er rigtig flot, at du kan reflektere over det, og at du selv kan mærke, at det er gået over din grænse! Det er rigtig vigtigt at kende sin egen grænse, og stå ved den.
Så derfor er det også vigtigt det ikke sker igen. Hvis du har mod på det, så synes jeg i hvert fald det er vigtigt du siger fra på en seriøs måde, hvis det skulle ske igen.
Du kan eventuelt snakke med dine veninder om det, som også har oplevet det samme. Så kan det være i kan hjælpe hinanden lidt, ved at snakke om episoderne.
Hvis du ikke føler det er nok, at snakke med dine veninder om det, kunne du måske snakke med dine forældre om det (eller en anden voksen). Det hjælper nogle gange, at få en voksen inden over, hvis man ikke føler det er tilstrækkeligt, at snakke med nogle på ens egen alder.
Jeg håber du kunne bruge mit svar til noget, og ellers er du altid velkommen til, at skrive til os i chatten! <3
Kærlig hilsen Leonora