Veronica, 15 år
03. november 2021
Er det normalt for piger at onanere?
er det normalt for piger at onanere? Altså det er det jo så nok, men jeg syntes hare der er mange unde piger der bliver fortalt at det er “klamt” eller bare ikke er en ting piger skal gøre.

GirlTalks svar
Kære dig,
Tusind tak for at skrive ind, og for at dele dine tanker og spørgsmål med os<3
Du skriver og spørger om det er normalt for piger at onanere, fordi du blandt andet har hørt, at mange unge piger bliver fortalt, at det er “klamt” eller noget, som piger ikke skal gøre - og det er et rigtig godt spørgsmål. Først og fremmest, så vil jeg bare gerne lige understrege, at det er helt normalt for ALLE at onanere! Det er helt normalt at have seksuelle lyster og at være i kontakt med sin krop. Derudover er det også rigtig sundt at lære sin krop at kende, og dér kan onani jo være en god måde at gøre det på.
Dernæst, så kan jeg godt forstå, at du bliver i tvivl, hvis du hører ting som, at det er “klamt” eller unormalt. Her tænker jeg dog, at kroppen for nogen er et meget åbent emne at tale om, mens det for andre kan være sværere eller mere tabubelagt. Uanset, hvordan man har det med sin krop, så tænker jeg dog det vigtigste er at gøre, hvad man selv har lyst til og har det godt med – og så prøve at ignorere andres holdninger eller kommentarer, selvom det nogen gange er lettere sagt end gjort.
Hvis du har lyst til at tale mere om det eller har andre spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive ind til os på chat- eller SMSrådgivningen - der sidder vi altid klar til at lytte og snakke om lige det, som du har lyst til <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget.
De bedste hilsner
Kiki