Liwa,
01. november 2021
Jeg bliver råbt af og drillet
hej jeg går i klasse med en pige der altid er efter mig og råber mig op i hovedet og plus jeg bliver drillet med at jeg er forelsket i peter fra narnia og jeg græder tit af det

GirlTalks svar
Kære Liwa
Tak fordi du skriver ind og deler din oplevelse med os.
Først vil jeg sige, at det lyder rigtig ubehageligt at der er en pige i din klasse som behandler dig sådan. Det er ikke okay, og alle skal kunne komme i skole uden at opleve sådan nogle ting. Det er aldrig okay at drille eller være efter andre, og jeg kan godt forstå at du tit bliver ked af det over det.
Da det er et problem som jeg tænker sker henne i klassen, så kunne det måske være en mulighed at fortælle det til enten en lærer eller en anden voksen som du er tryg ved. Det lyder som om, at pigen fra klassen har brug for at vide, at det ikke er okay det hun gør mod dig, og det kan være rigtig svært selv at sige fra – så derfor tænke jeg at det ville være godt at tale med en voksen om det, som måske kunne hjælpe dig med hvad du skulle gøre. Måske kunne du også tale med de voksne du har derhjemme, hvis du føler dig tryg ved det.
Du skal huske på at det ikke er i orden at nogen behandler dig sådan og du gerne må sige fra. Du er lige som du skal være, og det skal andre ikke prøve at lave om på, ved at drille dig <3
Jeg håber mit svar kunne give dig nogle råd om hvad du kan gøre og husk på at du altid er velkommen til at skrive ind til vores rådgivning, hvis du har brug for det! <3
Kærlig Hilsen
Maaike