Amanda, 14 år
08. november 2021
Jeg bliver usikker af at sidde på andres skød
Hej Girltalk 😌
Er rimelig sikker på at der er en del piger der deler samme problem som jeg.
Jeg har en spids røv, hvilket vil sige at sædebenet peger lidt ud når man sætter sig. Det er ikke et problem som sådan, for man kan ikke selv rigtig mærke det når man sætter sig ned
Men hvis man sætter sig på andre skød, som feks. Venner eller veninder, er det med den spidse røv det første der bliver lagt mærke til, og kommenteret på.
Jeg bliver usikker om at side på andres skød, Fordi jeg ved det ikke er rart at blive sat på når nogen har en spids røv
Og hvis jeg nu en dag får en kæreste, kommer det med at side på hindandens skød til at blive en ting, både kærligt og seksuelt, og er bange for det kan blive et problem.
Jeg er i gang med at træne og spise det væk, men er ikke sikker på at det vil virke, så det ville være rart at få nogle gode råd.
Tak på forhånd
Mvh. Amanda❤️

GirlTalks svar
Kære Amanda,
Tak fordi du skriver ind og deler det!
Det lyder som om at det fylder rigtigt meget hos dig, hvilket jeg godt kan forstå. Som du selv, skriver så tror jeg også der er mange der deler samme problem eller kender til det – jeg kan i hvert fald selv huske at det var noget jeg fik at vide, og også noget jeg har sagt til mine veninder.
Jeg tror ikke at folk kommenterer på det med en ond mening, med mere for sjov, men det kan selvfølgelig stadig gøre en usikker på det, selvom det er ment i sjov. Måske er det noget man kunne sige til sine venner når de kommenteret på det?
Du skriver, at du er i gang med at træne og spise problemet væk, og at du er bange for at det bliver et problem når du får en kæreste. Først og fremmest, tænker jeg at det ikke er noget du selv kan gøre noget ved. Som du selv skriver, er det knoglerne omkring bagdelen som bevæger sig, og det kan man ikke ændre ved. Jeg tror, det du skal prøve at ændre i stedet er, hvordan du tænker om det. For det er noget du kan gøre. Så prøv at øve dig i at sige at det er okay at bagdelen er sådan til dig selv og at det er helt normalt - jeg tænker også at flere af dine venner kender det, så hvis du kunne dele det med dem, ville du måske opleve at det ikke længere var et problem?
I forhold til, når du får en kæreste, så jeg tænker jeg ikke at det bliver et problem, jeg kender i hvert fald ikke nogen hvor det er et problem. Desuden skal din kommende kæreste jo bare synes at du er dejlig og fantastisk ligesom du er <3
Jeg håber mit svar kan hjælpe lidt og ellers kan du altid skrive ind til vores rådgivning
Kærlig hilsen
Maaike