Nadia, 13 år
26. november 2021
Jeg er bange for, hvad andre tænker om mine to mødre
Hej Girltalk.
Jeg har to mødre, jeg er bange for hvad andre tænker om det de fleste jeg møder og er venner med udenfor skolen synes det er sejt eller helt normalt men i skolen er det anderledes dem jeg er sammen med og er mine venner mener at jeg har en far og at jeg bør være sur fordi han jo har valgt mig fra en af de venner jeg har fra skolen forstår godt at jeg ikke har en far hun er bare ikke så god til at sige fra over for de andre der siger de ting til mig så jeg står alene med det og føler ikke at mine forældre forstår det da de jo ikke ved hvordan det er at være barn i de har jo en mor og en far.

GirlTalks svar
Kære Nadia <3
Mange tak fordi du har skrevet ind, og delt dine tanker med os.
Det lyder til at de fleste venner du har udenfor skolen. som forstår og acceptere at du har to mødre, men at vennerne i skolen mener du bør være sur over ikke at have en far. Men i skolen har du en veninde, som godt forstår at du ikke har en far, men hun mangler at støtte dig når de andre spørger ind. Derudover føler du også at dine forældre ikke vil forstå det.
Du skal vide at dine følelser er dine egne, og ingen andre kan fortælle dig, hvad du skal føle. Derudover er det så fedt du er så åben omkring dine forældre, og at det lyder til at dine venner udenfor skolen er vild cool.
Jeg tænker at de fleste i din klasse har både en mor og en far, og ikke er vant til at kende nogen som har to mødre. Derfor taler de også om et emne som de ikke har så meget forstand eller erfaring med. Men det har du jo :) Du er den eneste som kender dine følelser. Jeg ved, at andre har gode erfaringer med at forklare en situation til vennerne, beskriv sine følelser, hvorfor man har det sådan, og at det er det.
Derudover kunne det være at dine forældre vil overraske dig med at de forstår situationen mere end du tror, hvis du tager snakken med dem? <3
Mange tak for dit brev Nadia, jeg håbede svaret har hjulpet!
Knus Josefine fra Girtalk