Anonym, 13 år
29. november 2021
Jeg er startet på en ny skole og savner mine gamle lærere
Hej jeg er 13 år og er lige startet på en nye skole altså fordi det den anden kun gik til 6. Klasse. Men jeg savner mine gamle lærere mega meget så meget at jeg tænker på dem når jeg skal sove og at jeg finder deres Facebook og kigger på dem. Jeg græder rigtig meget fordi aT alt bare er ved at blive for meget med for mange lektier og med min veninde som bare har det godt og ikke savner min gamle lærer. Er det normalt at savne sin lære så meget

GirlTalks svar
Kære dig,
Tak fordi du skriver ind og har lyst til at dele dine tanker og følelser <3
For det første, så vil jeg sige, at det er virkelig sejt af dig, at du har mod på at skrive ind! Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er flere piger, der har prøvet at føle det samme, som du gør lige nu.
Det lyder til, at der er flere ting, der fylder hos dig for tiden, og jeg kan godt forstå, hvis du synes det hele er lidt for meget. Det er en stor og omvæltende situation at skifte skole, der er mange nye indtryk og mange nye mennesker, man skal lære at kende <3
Det er helt naturligt, at du savner de personer, som du har været sammen med i mange år, og som du ikke længere ser. Savnet kan specielt fylde meget, når personerne har betydet meget for én, og det kan jeg fornemme, at dine lærere har for dig. Det er helt normalt at savne sine lærere og helt okay, at du ville ønske, at de stadig kunne være en del af din hverdag. Jeg er dog helt sikker på, at det nok skal blive bedre med tiden, og at dine nye lærere er lige så søde og gode, som dine gamle lærere var, når du først lære dem bedre at kende – tror du ikke også det?
Du skriver også om din veninde – har du prøvet at snakke med hende om dine følelser og tanker omkring dine gamle lærere og dit savn til dem? Nogle gange hjælper det at snakke med sine veninder om det, der kan være svært. Det kender jeg i hvert fald fra mig selv. Måske din veninde kan hjælpe dig igennem den svære tid lige nu? <3
Du skal huske, at du altid er velkommen til at skrive inde på GirlTalk-chatten, hvis du har brug for at tale mere om dine tanker <3
Held og lykke med det hele på din nye skole – jeg er sikker på, at du nok skal blive glad for det!
Kærlig hilsen Kaya