Pige, 14 år
08. november 2021
Jeg er virkelig forelsket i en dreng, men han kan lide en anden og det gør ondt
Jeg er virkelig forelsket i en dreng, men han kan lide en anden og det gør ondt.

GirlTalks svar
Kære dig,
Tak fordi du skriver ind og deler dine tanker og følelser <3
Det lyder som en rigtig svær situation du står i og jeg tænker at der er mange der genkender hvor ondt det gør. Det gør jeg i hvert fald selv.
At være forelsket er både det mest fantastiske men kan også være noget af det sværeste, især hvis følelserne ikke er gengældt fra den anden. Lige nu er jeg sikker på, at du sidder med en følelse af at forelskelsen kun er svær og det er også okay at føle sådan. Jeg kan jo desværre ikke ændre på hvordan hverken du eller han føler, men jeg tænker at du skal prøve at fokusere på det positive, selvom der måske ikke er så meget lige nu. Det er okay at det gør ondt og det er også helt forståeligt, men med tiden kan du måske se at forelskelsen er rar at opleve <3
Forelskelsen kan også lære dig meget med tiden: f.eks. hvad du godt kan lide ved andre eller hvad der gør dig glad ved andre. Og det er kun gode ting at være opmærksom på. Når du en dag møder en hvor forelskelsen er gengældt, så betyder det jo også bare at det er det rigtige (også selvom man kan opleve at være forelsket flere gange i løbet af livet).
Jeg håber mit svar kunne lette lidt på det hele og give dig lidt håb <3
Husk du altid kan skrive ind til rådgivningen hvis du har brug for det!
Kærlig hilsen
Maaike