Anna, 15 år
10. november 2021
Jeg går i noget andet tøj end mine veninder, men jeg er mest tilpas i det tøj jeg går i, men jeg føler mig udenfor pga. det
Hej, jeg vil lige starte med at sige at det er mega fedt det her Girltalk❤️ Jeg er en pige på 15 som går i 9. Jeg har en lille gruppe tætte veninder og mange andre som jeg bare snakker med. Jeg spiller fodbold og går næsten altid i jeans og hoodie. Alle mine tætte veninder går rigtig meget i pigetøj og såen, hvor jeg har mere den drenge stil. Jeg kan godt føle mig lidt udenfor, men når jeg prøver at gå i “pige” tøj, så føler jeg mig bare ikke så godt tilpas. Og jeg tænker bare at de piger der går i “pige” tøj, er dem der får drengene (hvis man kan sige), hvor jeg er den drengene kommer til råds til. Hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære Anna
Tusind tak for dit brev og fordi du har lyst til at dele dine tanker med os! <3
Først vil jeg lige sige, at det er mega sejt, at du går i det du har lyst til, fordi det er det du er mest tilpas i! Det er helt naturligt, at man føler sig en lille smule udenfor, når man på et eller andet punkt er anderledes, så jeg kan godt forstå, at det kan virke frustrerende, når du egentlig helst bare vil gå i jeans og hoodie.
Jeg vil lige sige, at der er rigtig mange piger på din alder, som går i jeans og hoodie ligesom dig! Så måske er det også lige den gruppe, som du går med, der har ekstra “piget tøj” på, end normalt <3
Jeg synes det er rigtig vigtigt, at du lytter til dig selv og går i hvad du har lyst til! Det er virkelig flot, at du kan mærke, at det ikke er dig, at gå i piget tøj, og at du så ikke gør det. Det synes jeg helt sikkert du skal holde fast i! Der er så mange forskellige tøjstile, og prøv at tænk på, hvor kedeligt det ville være, hvis alle gik i det samme. 😀
Ift. Det med drengene, kan jeg godt forstå din frustration, men jeg tror ikke du behøver tænke for meget over det, fordi hvis der er en dreng, som bliver vild med dig, fordi du går i pigetøj, så er han jo ikke vild med dig, men med dit ydre, og for en forkert grund, fordi så er han jo ikke blevet vild med den pige, som går i jeans og hoodie og er sig selv!
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget, og at du bliver ved med, at gå i det tøj du føler dig mest tilpas i!
Kærlig hilsen Leonora