Ditte, 16 år
11. oktober 2021
Er det ok at seksualisere mænd, når man taler om dem bag deres rygge?
Er det ok at seksualisere mænd når man taler om dem bag deres rygge?

GirlTalks svar
Kære Ditte
Mange tak for dit spørgsmål - og super sejt, at du gør dig sådan nogle overvejelser. Det siger lidt om, at du er opmærksom på dine medmennesker og gerne vil behandle dem ordentligt - det skal du bare holde fast i ❤️ Nu ved jeg ikke helt, hvad du mener med at "seksualisere mænd bag deres ryg" - men hvis du fx taler om situationer, hvor du taler med en veninde om, at en eller anden fyr ser godt, og at du fx godt kunne tænke dig at kysse med ham, så tænker jeg ikke, at der er noget forkert i det. Det er jo en del af vores følelser, og dem skal man jo helst kunne dele med andre. Hvis tonen i stedet bliver negativ, og man fx begynder at tale dårligt om andre bag deres ryg, så er det en anden situation. Her bør man nok stoppe op og tænke lidt over, hvorfor man har behov for at sige noget dårligt om vedkommende. Men det lyder ikke som om, at det er det, som er tilfældet i dit spørgsmål 🙂 Derudover skal man selvfølgelig også passe på med at seksualisere nogen face-to-face, hvis de ikke har bedt om det - men det lyder heller ikke til, at det er det, du taler om. Og så er det jo altid en god tommelfingerregel, at man ikke gør noget imod andre, som man ikke selv ville bryde sig om, hvis det var en selv.
Jeg håber, at jeg har forstået dit spørgsmål og givet dig et svar, du kan bruge 🙂 Ellers er du altid meget velkommen på chatten, hvor du kan få en lidt længere snak om det hele, hvis det er.
Mange hilsner
Amalie