Victoria, 13 år
15. oktober 2021
Føler mig udenfor fordi jeg ikke har fået min menstruation endnu
Jeg har stadig ikke fået mentration og jeg føler når mine veninder snakker om at de ikke ved hvornår deres mentration kommer igen så føler jeg mig sådan lidt udenfor fordi jeg har det ikke så jeg ved ikke noget om det. Det er sådan jeg tror de tænker om mig selvom jeg godt ved at det ikke er rigtigt.

GirlTalks svar
Kære Victoria
Tak for dit skriv <3
Hvor er det godt at du skriver. Du er nemlig slet ikke alene med den følelse. Det kan være svært at være den første som får menstruation og det kan også være svært at være den sidste.
Man får menstruation når man er i alderen ca.10-17 år. Der er altså rigtig mange år som man kan gå og vente. Det er helt naturligt at du ikke har fået det endnu. Det eneste du kan gøre er at slappe af og vente til der sker noget. Du kan ikke presse det frem.
Jeg er helt sikker på at selvom du føler dig udenfor, så tænker dine veninder ikke sådan om dig. Alle har noget, hvor de føler sig anderledes. Sådan er det for alle, for vi vil så gerne passe ind i flokken.
I stedet for at bekymre dig, så brug din tid på gode veninder og hyggelige snakke. Der er det nemlig lige meget om man har fået menstruation eller ej.
Kærlig hilsen Anna