Therese, 12 år
21. oktober 2021
Føler virkelig ikke, at nogen kan lide mig mere
Føler virkelig ikke at nogen kan lide mig mere alle ignorere mig og føler mig bare virkelig ligeglad og græder mig selv i søvn hver aften har ogs været ked af det i skolen fordi de andre pressede mig til noget som jeg ikke ville

GirlTalks svar
Kære Therese.
Tusind tak for dit brev, og tak fordi du har lyst til at dele dine følelser med os - det er meget modigt gjort af dig <3
Jeg får helt ondt i maven af at høre, hvordan du har det lige nu, for det lyder bestemt ikke rart. Ingen fortjener at være ked af det og græde sig selv i søvn hver aften, men jeg vil bare fortælle dig, at du ikke er alene. Her i GirlTalk taler vi nemlig med flere andre piger, der også oplever nogle af de følelser og ting, du fortæller mig om her.
Jeg kan også selv nikke genkendende til dine følelser om at føle sig ignoreret og alene, og jeg er sikker på, at det er de færreste, der bryder sig om at have det, som du har det lige nu - jeg kan i hvert fald huske, at det føltes rigtigt svært, og man bliver bare SÅ ked af det.
Ud fra det, du fortæller mig, så lyder det også til, at det har været rigtigt ubehageligt, at der var nogen i skolen, som pressede dig til noget, du ikke ville. Jeg ville sådan ønske, at jeg bare kunne give dig et kram ❤️
Jeg fornemmer, at det er hårdt for dig at gå med det alene, så måske kunne du overveje, om der er nogen, du kunne tale med om, hvordan du har det? Det kunne være, at du har en god lærer, du føler dig tryg ved, eller måske kunne dine forældre være en mulighed?
Jeg håber i hvert fald, at du ikke behøver at være ked af det meget længere. Husk, at du er værdifuld uanset hvad andre tænker, og at du altid fortjener at være glad <3
Jeg håber, mit svar kan være med til at sætte nogle overvejelser i gang hos dig, og ellers er du også altid velkommen til at skrive ind til GirlTalks chatrådgivning <3
Mange knus fra Julie