Sille,
11. oktober 2021
Hvis man har udflåd i underbukserne og har ondt i maven er det så menstruation?
Hvis man har udflod i underbukserne og har ond i maven er det så menstruation?

GirlTalks svar
Kære Sille
Mange tak for dit spørgsmål. Som du formulerer det, forstår dig det sådan, at du endnu ikke har fået menstruation - er det rigtigt? I så fald kan udflåd og ondt i maven sagtens være optakt til menstruation, da det er normalt, at man begynder at få udflåd, nogle måneder før den første menstruation kommer - særligt hvis du også så småt er begyndt at udvikle bryster.
Når det er sagt, så kan der også være andre grunde til øget udflåd, så hvis det fx begynder at klø eller give ubehag, så synes jeg, at du skal tage en snak med fx din mor om det - eller med din læge.
Du er også altid velkommen til at skrive ind til os på chatten, hvor du kan fortælle lidt mere om din situation. Så sidder vi klar til at lytte :)
Mange hilsner
Amalie