Pige, 14 år
15. oktober 2021
Hvorfor er det så vigtigt for drenge, at man konstant skal se flot ud?
Hvorfor er det så vigtigt for drenge at man konstant skal se flot ud?

GirlTalks svar
Kære du,
Tak for dit spørgsmål til Pigetanker. Det er et rigtig godt og relevant spørgsmål, som jeg er sikker på, at du ikke er alene med. Det er desværre ikke helt så nemt at svare på, da der kan være mange faktorer i spil, men jeg vil gøre et forsøg.
Jeg tænker, at en stor del bunder i usikkerhed. Måske er det at have en kæreste, der ser godt ud, et bevis på og en bekræftelse i, at man selv ser godt ud. Og at man af samme grund er noget specielt.
Udseendet er en del af det første indtryk man får når man møder et nyt menneske. Men husk på at skønhed kommer indefra og at personlighed er den vigtigste faktor i et forhold – uanset om det er i et venskab eller som kærester.
Min erfaring er, at når man godt kan lide en person på grund af vedkommendes personlighed, så betyder udseende ikke noget, for en god personlighed gør en smuk. Prøv at tage et kig på dem omkring dig som betyder noget for dig og overvej, om der er én af dem, som du ikke synes ser godt ud. Hvis du opdager, at du kun er omringet af venner og veninder, der ser flotte ud, så håber jeg at du vil tro mig når jeg siger, at det samme er gældende for dig.
Husk på at du er god nok som du er og at du ikke skal se flot ud for nogen, hvis du ikke har lyst. ♥
Virtuelle kram fra Emilie