Caroline, 13 år
28. oktober 2021
Jeg bruger for meget tid på at tænke på min venindes humør
Jeg føler jeg bruger mere tid på at tænke på hvordan mine veninde har det, end hvordan jeg enlig selv har det.

GirlTalks svar
Kære Caroline.
Tak for at du skriver herind. Det lyder til at du giver rigtig meget af dig selv og tænker meget på andre. Det er en rigtig god egenskab at have, men det man kan godt komme til at glemme sig selv lidt engang imellem. <3 Du lyder til at have et godt og rummeligt hjerte.
Nogle gange synes jeg at ordet egoistisk kan blive misforstået, men det er nemlig også virkelig vigtigt at tænke på sig selv engang i mellem og have sig selv med i det man gør eller skal.<3
Jeg synes at mærk efter nogle gange godt kan være et svært råd at følge for jeg kan selv have svært ved at mærke ting når man er i tvivl. Men jeg siger tit til mig selv at jeg skal mærke følelserne hvis jeg vil vælge det ene og derefter mærke følelserne ved at vælge det andet og så kan det give mig et bud.
Jeg tror også at det kan være en god idé at lave nogle ting du godt kan lide og bruge tid på dig selv. Selvforkælelse lyder som en kliche men det kan være noget af den bedste kærlighed og gave til sig selv.
Jeg håber at du kan bruge lidt af det. Jeg sender masserer af kram herfra.
De varmeste hilsner Fiona, rådgiver på girltalk