Maj, 19 år
26. oktober 2021
Jeg er utrolig usikker på mig selv og jeg overtænker rigtig meget
Hej
Jeg er utrolig usikker på mig selv og jeg overtænker rigtig meget.
Jeg har en kæreste og vi har været sammen i snart 3 år. Når han tager i byen overtænker jeg rigtig meget og det er altid negative tanker. Samtidig med at jeg er virkelig usikker på mig selv, så er jeg sikker på at han altid er sammen med en der er mere spændende end mig, sjovere eller flottere. Og hvis han er lang tid om at svare, så er han helt sikkert sammen med en pige. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre…

GirlTalks svar
Kære Maj,
Først og fremmest synes jeg, at det er virkelig modigt af dig at dele dine tanker. Det kan være virkelig svært at indrømme for sig selv og andre at man føler sig meget usikker - jeg er desuden virkelig ked af du har det sådan <3 Du er langt fra alene om at gå med den slags tanker - jeg kender mange (inklusiv mig selv), der oplever samme problem med overtænkning og usikkerhed, især når det kommer til ens kæreste. Man kan virkelig holde så meget af en person. og synes de er så fantastiske at man helt glemmer, hvor mange gode egenskaber man også selv besidder.
Har du prøvet at snakke med nogen om din usikkerhed? Det kunne være din kæreste eller nogle af dine veninder. Jeg ved at mange kan genkende følelsen, og det kan være virkelig rart at få lettet sin byrde ved ikke at gå rundt med det alene. Ingen fortjener at gå rundt alene med en bekymring som den - heller ikke dig <3 En ide som du kan overveje, er at skrive tre gode ting om dig selv hver morgen/aften, og det skal være tre nye ting hver dag. Det kan føles lidt fjollet i starten, men det kan virkelig hjælpe på længere sigt. Du kan skrive alt mellem himmel og jord f.eks. “Jeg er god mod andre mennesker” eller “Jeg kan lide mine fregner”. Håber du vil tænke over det <3
Noget der har hjulpet mig med min usikkerhed, er at sige dette til mig selv: Verden er fyldt med så mange mennesker at der vil altid være nogen der er en lille smule pænere, sjovere eller klogere end en selv. Men når det er sagt, så er der ingen som er lige præcis dig.. Ingen har lige præcis din kombination af egenskaber. Du er fuldkommen unik og lige som DU skal være. Og jeg er sikker på at der er masser af gode grunde til at det var dig og ikke en anden som din kæreste faldt for, og som han nu har været rigtig glad for i næsten tre år <3
Hvis du har brug for at tale mere om din usikkerhed og tvivl, så er du altid velkommen til at skrive ind til vores chat, hvor vi nok skal minde dig om hvor skøn du er, lige som du er :)
Varmeste hilsner og held og lykke fra Emilie