Ida, 12 år
26. oktober 2021
Jeg fik mens, da jeg var 11
Jeg fik min mens da jeg var 11 år det synes jeg var rigtig tideligt. Er det normalt?

GirlTalks svar
Kære Ida
Ja! Det er faktisk meget normalt at få sin mens i den alder. Jeg fik også min deromkring, men det er meget forskelligt fra pige til pige. Bare rolig, du er helt normal!
Der er kommet mange nye produkter på markedet, som gør det lettere for os SEJE piger at leve vores liv, også selvom vi nogle gange bløder.
Der er selvfølgelig de klassiske bind og tamponer. Der findes også menstruations-trusser, som i princippet bare er underbukser med indbygget bind i. Smart! Jeg har også hørt meget godt om menstruations-kopper, men det er måske lidt for tidligt for dig, når du kun er 12 år. Det handler om at finde det, som passer bedst til dig og din krop :)
Kærlig Hilsen Johanne <3