Nanna, 13 år
11. oktober 2021
Jeg føler, at alle rundt om mig har en kæreste
Hej GirlTalk! Jeg føler at alle rundt om mig har en kæreste eller enten har haft en. Så når folk spørger mig, om jeg har/haft en kæreste, synes jeg at det nærmest er pinligt at sige nej..Nogle gange fører disse tanker sig videre, og nogle gange skyder jeg skylden på at jeg bare ikke er god nok. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan jo ikke “bare” få en kæreste ud af det blå..

GirlTalks svar
Hej Nanna. Tak for dit brev!
Åh hvor kan jeg godt huske, at have det ligesom dig. Føle, at ALLE omkring mig havde alt det, jeg ikke selv havde.. Det der hjalp mig lidt var at huske på, at det var en følelse. Og hvis jeg tænkte på, om det virkelig var alle, så kunne jeg hurtigt komme i tanke om mange, der IKKE havde. Som var ligesom mig selv på det område.
Du skriver, at du nogle gange kan ende med at tænke, at du ikke er god nok. Og det kender rigtig mange piger i din alder. Det vigtigste for mig i det her brev er at skrive, at du ER god nok. Du ER værdifuld, og det er noget man skal øve sig i at sige til sit spejlbillede. Tænke det hele tiden, når de negative tanker får lov at spinde derudaf.
Der vil altid være én derude til dig, som kan se alt det gode ved Nanna. Og nogle gange kan det tage tid at finde den rigtige, og det er helt okay. Måske er du den heldige, der får lov at ”slippe for” at skulle en masse dårlige frøer igennem, før du når til at kysse prinsen ;-) Erfaring med at være kærester, kys, intimitet osv. skal nok komme til dig. Du er stadig meget ung, og for nogen kommer kærligheden lidt senere end for andre – men den er værd at vente på.
Jeg krydser fingre for, at du på et tidspunkt finder en dejlig kæreste. Det fortjener du.
Virtuelle krammere fra Nikoline, GirlTalk