Isabella, 11 år
21. oktober 2021
Jeg føler, at jeg er for tyk, grim og overvægtig
Hej Girltalk jeg føler at jeg er for tyk grim overvægtig underlig og dum og jeg vil have ærlig mening er man overvægtig når man vejer 53 kg som 11 årig jeg træner 4 gange om ugen så min mor siger at det bare er muskler men jeg er SÅ SLAP det er sindssygt hvor slap jeg er .men er jeg overvægtig? :(

GirlTalks svar
Kære Isabella.
Mange tak for dit brev! Hvor er det modigt af dig at skrive ind til GirlTalk og dele dine følelser <3
Hvor er jeg ked af at høre, at du føler sådan om dig selv og din krop. Jeg fornemmer, at vægt og udseende måske fylder meget i din hverdag, og jeg vil derfor bare fortælle dig, at du bestemt ikke er alene om det! Der findes rigtig mange piger, der ligesom dig bekymrer sig meget om, hvordan de ser ud, og hvordan deres krop udvikler sig, og det er helt okay, hvis det måske er svært at håndtere, ligesom det er helt okay, hvis man måske føler, at man ser forkert ud ❤️
Hver persons krop er unik og smuk uanset hvordan den ser ud, eller hvad den vejer, og af den grund kan jeg heller ikke svare dig på, om din vægt er normal. Husk på, at du er værdifuld uanset din vægt og dit udseende, og at dit værd ikke handler om, hvilket tal der står på vægten eller hvor stærk du er, for du er helt perfekt som du er <3
Hvis du er meget bekymret over din vægt, din træning eller dit udseende, så kunne det måske være en god idé at overveje, om du har lyst til at snakke med nogle andre personer om det? Du nævner selv, at du har snakket med din mor, men jeg gætter på, at du måske er lidt usikker på hendes svar. Måske kunne du tænke over, om du kunne tale mere med hende om det? Eller måske har du en god veninde eller en sød lærer, du kunne tale med?
Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget, men hvis der trænger sig flere spørgsmål på, så er du altid velkommen til at skrive ind til GirlTalks chatrådgivning, hvor der sidder så mange søde piger, der er klar til at hjælpe dig <3
Mange knus fra Julie