Pige, 18 år
11. oktober 2021
Jeg har aldrig prøvet at få en orgasme
Jeg har været seksuelt aktiv i over 3 år, og har haft flere forskellige partnere. Men jeg har aldrig prøvet at få en orgasme under samleje. Jeg er bange for at jeg ikke kan eller aldrig kommer til at få en og det er vildt frustrerende. Derudover går det også udover min nuværende partner da han ikke føler at han gør det godt nok, har snakket med ham om at det. Ved ikke om det bare er mig der overtænker det.

GirlTalks svar
Kære pige på 18 år.
Tusind tak for at du deler dine tanker og oplevelser med os.
Det lyder til at være en problematik som er en frustration og det er super sejt, at du skriver hertil. Der er mange piger og kvinder der oplever at kan have svært ved både at opleve orgasmer men også at snakke om, at det er svært. Det er virkelig relevant og super godt, at du skriver om dine frustrationer omkring det.
Jeg ved, at det er meget almindeligt, at piger/kvinder kan have svært ved det. Der kan være mange forskellige årsager til det, det kan også være, at man ikke slapper ordentligt af, det kan være, at man ikke føler sig sikker i den verden eller at man har svært ved at slukke for tankerne. Jeg ved, at der er mange kvinder som forsøger at lære sig selv bedre at kende og har brug for at udforske sig selv først i ro, før at det kan blive en oplevelse som ens partner kan give.
Derudover kan kommunikation med din parter også være en god idé. Det virker allerede til at i kan snakke om det, så i kan måske i fællesskab snakke om nogle nye ting i ville kunne gøre for at det kunne ske. Her er det dog vigtigt at i snakker om hvad i gør så i ikke overskrider hinandens grænser men at i udforsker hinanden på en respektfuld måde.
Jeg håber at mit svar ville kunne sætte noget i gang enten for dig eller hos jer<3. Hvis du har lyst til at tale mere om det er du altid velkommen til at skrive til os på sms eller chatten. Derudover vil sexlinien for unge også kunne give yderligere svar, hvis mit ikke var helt fyldestgørende.
De varmeste hilsner
Fiona