Therese, 12 år
21. oktober 2021
Jeg har ikke fået min menstruation endnu, men det føles hele tiden som om, jeg får det
Kære girltalk jeg er en pige på 12 som ikke har fået sin menstruation endnu men det føles hele tiden som om jeg får det jeg har haft udflåd i næsten 3 år og er for længst begyndt at få bryster skal snart have en rigtig bh men har det helt fint med jeg ikke har fået det endnu men det er bare lidt irriterende er det normalt?

GirlTalks svar
Kære Therese.
Tak for dit brev!
Det lyder til, at du har gjort dig en del tanker omkring din menstruation, hvilket er helt normalt! Det er meget forskelligt fra person til person, hvornår man får både udflåd og menstruation, og det behøver heller ikke altid hænge sammen med, at man begynder at få bryster 😊
Jeg forstår godt, at det kan være lidt irriterende ikke at vide, hvornår ens menstruation kommer, men husk at alle kroppe er forskellige, og at det du oplever, altså er helt normalt <3 Du er præcis, som du skal være, og din menstruation skal nok komme på et tidspunkt <3
Knus fra Signe