Michelle, 14 år
11. oktober 2021
Jeg har ingen venner og sidder alene for mig selv, når de andre er sammen
Jeg har ingen venner og sidder for det mest ind for i mens de er sammen

GirlTalks svar
Kære Michelle
Først og fremmest - hvor er det sejt, at du tør række ud ved at skrive til os her ❤️ Det lyder som en rigtig svær følelse at sidde med. Nu ved jeg ikke, hvad der ligger til grund for din situation, men uanset hvad skal man ikke sidde med en følelse af ikke at have nogen venner. Er det noget, som har stået på i længere tid, og ved dine forældre og dine lærere godt, at du går rundt og har det sådan? Ellers vil jeg råde dig til at fortælle nogen om det, så der kan blive taget hånd om det. Hvis du ikke har det godt med at tale med dine forældre om det, så vil vi rigtig gerne tale med dig om det, hvis du skriver til os på chatten. Så kan vi også høre lidt mere om din situation, så vi bedre kan give dig nogle konkrete råd. Men en ting, man kan prøve, hvis man føler sig alene eller udenfor, er fx at søge nogle andre fællesskaber. Er der fx et kor på skolen eller en anden fritidsaktivitet, hvor du vil kunne finde nogle venner, som interesser sig for det samme som dig? For det vigtigste er, at man finder nogen, man har det godt sammen med - om det så er i klassen eller uden for klassen er ikke altid så afgørende. I GirlTalk har vi også nogle gratis gruppeforløb, hvor man kan møde andre jævnaldrende piger. Det hedder EmpowR, og det foregår mange forskellige steder i landet. Hvis det findes i din by, så tænker jeg også, at det kunne være en god mulighed for dig måske? Du kan læse om EmpowR her: https://girltalk.dk/empowr
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Og så er du som sagt ALTID velkommen til at skrive til os på chatten. Vi vil rigtig gerne høre, hvad du har på hjerte ❤️
Mange hilsner
Amalie