Malou, 11 år
15. oktober 2021
Min bedste ven virker ligeglad med mig
Mig og min bedste ven har været venner siden børne haven nu går jeg i 5. Klasse og siden sommerferien har hun bare været lige glad med mig og vil bare have en bits fight og hver gang vi taler med en lære går der1 time til 1 dag før hun begynder igen og nu har hun lært mig at man ikke skal have hensyn til mig så nu begynder jeg at være på samme måde over for hende. Men er det det rigtige at gøre? Jeg er meget i tvivl

GirlTalks svar
Kære Malou
Tak for dit skriv <3
Jeg kan godt forstår at du synes det er svært at finde ud af hvad du skal gøre. Jeg er ret sikker på at det ikke er en god ide at gøre gengæld, fordi det ofte betyder at det bliver værre.
Måske kan du fortælle hende at du er ked af at jeres venskab er blevet så svært og også spørge hende hvorfor?
Hvis det ikke ændrer noget, så ville jeg rette min opmærksomhed et andet sted hen, så du ikke spilder din tid på en, som ikke vil dig. Hvis man bliver for optaget af det, så er der ikke plads til nye venskaber, og det skulle der gerne være. Brug din tid på dem som vil dig og som du har det godt med <3
Kærlig hilsen Anna