Kirsten, 16 år
13. oktober 2021
Mine venner tager til fester uden at invitere mig - kan de ikke lide mig?
Mine venner er tit sammen til fester og ude og gå men de inviterer bare aldrig mig. Kan de ikke lide mig?

GirlTalks svar
Hej Kirsten <3
Tusind tak for din besked.
Jeg er virkelig glad for, at du skriver ind og deler dine tanker med mig. Det er ikke altid nemt at åbne op om de svære tanker og følelser, men bare det, at du gør det, er et virkelig vigtigt første skridt.
Du skriver, at dine venner fester sammen og går ture uden at invitere dig med, og jeg kan godt forstå, at det kan gøre dig i tvivl om, hvorvidt de kan lide dig. Du skal vide, at følelsen af at være ensom og alene er en, vi alle kender, og jeg ved, at rigtig mange har det præcis lige som dig.
Jeg forstår virkelig godt, at det ikke er sjovt ikke at blive inviteret med til ting af dine venner. Nu kender jeg jo ikke dine venner, men nogle gange kan man godt komme til at holde nogen uden for uden helt at være klar over det, simpelthen fordi man ikke lige får tænkt over at spørge, om andre vil med. Jeg ved godt, at det er nemmere sagt end gjort, men måske du kunne prøve selv at foreslå dine venner at gå en tur? Eller simpelthen bare spørge, om du må komme med til den fest? Jeg forstår godt, hvis det er svært at gøre, men jeg tror og hepper på dig!
Alle fortjener at have venner og at føle sig velkommen, og det gør du også! Jeg er sikker på, at der er masser af gode mennesker derude, der gerne vil dig, og som kan se dig som det dejlige menneske, du er <3
Jeg sender masser af kærlighed og god energi i din retning.
Kram fra Sofie