Sofia, 16 år
27. september 2021
Gør det ondt at bruge tampon?
Har haft min mens i nu 4 år ca . og jeg har stadig aldrig prøvet at bruge en tampon. Gør det ondt eller hvad?

GirlTalks svar
Kære Sofia.
Det er helt normalt ikke at have prøvet at bruge tampon - og nej, det skal bestemt ikke gøre ondt :-) Til en start kan det være svært at få en tampon til at sidde rigtigt, men efter lidt øvelse kan det sagtens fungere.
Nogle bryder sig ikke om at bruge det, mens andre slet ikke kan undvære det. Det er helt sikkert en smagssag, om man er mest til bind, tampon, menstruationskop osv., men jeg har fundet en lille “how-to-do-it-med-tampon” til dig: https://www.libresse.dk/myter-fakta/livet-med-menstruation/hvordan-bruger-man-tampon/
Kærlige hilsner fra Nikoline, GirlTalk