Vera, 12 år
28. september 2021
Jeg har meget tykt og mørkt hår og mit hår dernede er mørkere end alle andres
Jeg er en pige på 12 år som har meget tykt og mørkt hår. Det betyder at mit hår det nede er meget mørkere end alle de andre og pr jeg har trusser på stikker der altid hår ud hvilket jeg syntes er MEGA pinligt. Jeg har ikke så meget lyst til at barbere mig pga indgroede hår og så er jeg også bange for at skære mig. Tænker også tit på at når jeg skal have sex på et tidspunkt så er jeg bange for om han vil syntes at det er klamt. Er det normalt at have det ligesom mig? På forhånd tak❤️

GirlTalks svar
Kære Vera
Hvor er det dejligt at du skriver ind og deler dine tanker <3
Jeg forstår godt det må være svært at føle sig anderledes, og jeg ved at du bestemt ikke er den eneste som går med den her usikkerhed. Derfor er det også rigtig godt at du skriver ind, da det kan hjælpe andre piger, som går rundt med de samme tanker.
Jeg kan fortælle dig, at det er helt normalt at have det som du har det. Jeg har selv tykt mørkt hår, både på hovedet og ”dernede”. Jeg forstår derfor godt det må være svært at gå rundt og føle sig anderledes. Du skal vide, at om du har lyst, mørkt eller rødt hår, så kan alle have kraftige hår ”dernede”. Der er med garanti flere end du tror, der går rundt med kraftige hår – det er bare ikke noget man lige ser!
Jeg tænker du måske kunne prøve at tale med dine veninder, din mor eller måske din søster om det? (hvis du har en). Jeg ved godt, det kan lyde grænseoverskridende, men det kan nogle gange være meget rart at dele sine tanker med sine tætteste.
Når det gælder drenge, så skal du slet ikke være bange for at de synes det er klamt. Det er helt naturligt med al form for kønsbehåring. Drenge har det også! Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at barbere dig, og det synes jeg bestemt heller ikke, du skal tænke at du behøver.
Husk på at alle ser forskellige ud ”dernede”, men at du med garanti ikke er den eneste med den her usikkerhed. Det kan jeg i hvertfald skrive under på <3
Hvis du får lyst til at snakke mere om det, så er du velkommen til at skrive ind til chatten (-:
Kram fra
Emma <3