Anonym, 18 år
25. april 2022
Jeg har aldrig haft sex før
Jeg har aldrig haft sex før.
Nogle gange tænker jeg utroligt meget over at jeg aldrig rigtigt har været sexuelt aktiv, da jeg allerede er 18. På en måde synes jeg, at det er mega pinligt at jeg ikke har prøvet det før. :( men alligevel synes jeg det ikke — grundet til dette er fordi jeg ikke ved om jeg har lyst til at dyrke sex overhovedet.
Tanken om sex er fint nok, men idet at jeg skal gøre det væmmes jeg næsten ved, jeg ved ikke hvorfor. Har haft tanken om at jeg måske er aseksuel, men er bare ikke sikker i det fordi jeg synes jo tanken om sex er godt og lækkert osv, men idet at man rent faktisk skal gøre det med nogen, yikes, nej tak. 😭

GirlTalks svar
Kære dig,
Tusind tak for at skrive ind – det så godt at du deler dine tanker <3
Jeg kan høre på dig, at du har mange tanker omkring dette, og jeg kan godt forstå, hvis det er svært at være dig lige nu. Du skal vide at vi skriver med mange piger der har det sådan, og du er ikke alene med dine tanker, selvom det kan føles sådan <3
Du skriver du aldrig har været seksuel aktiv, og at du på en måde synes det pinligt men alligevel ikke. Jeg forstår godt det kan være svært, hvis dem omkring en måske har prøvet mere end dig. Men du skal vide, at det er helt normalt at være forskellige og prøve ting af i sit eget tempo. Det vigtigt man følger sin mavefornemmelse og mærker efter hvad man føler sig tryg i at gøre! Du skriver også, at du har haft tanker om, at du måske er aseksuel. Jeg synes det mega sejt, at du allerede har gjort så mange tanker omkring det. Det er helt okay at udforske sin seksualitet og finde ud af hvad der tænder eller ikke tænder en. Har du overvejet at snakke med nogle omkring det? Jeg ved fra mig selv, at mine tanker ofte bliver lettere at bære, hvis jeg deler dem med andre. Det kan lyde mega grænseoverskridende i øjeblikket, men jeg er sikker på der er nogle omkring dig som rigtigt gerne vil lytte på dig – det fortjener du i hvert fald <3
Hvis du har lyst til at tale mere om det, er du altid velkommen til at skrive ind til os i chatten eller SMS! Derudover kunne du også skrive ind til SEXLINIEN, hvor de også sidder klar til at skrive med dig.
De bedste hilser
Olivia