Jessica, 20 år
02. maj 2022
Jeg føler mig aldrig god nok og jeg bliver jaloux på andre piger
Jeg føler mig aldrig god nok og jeg bliver jaloux på andre piger jeg ser på sociale medier, fordi jeg tænker “de er bedre end mig” eller “de har det bedre end mig”. Jeg er blevet utilpas med at være en pige, fordi jeg føler hele tiden det handler om at være lækker eller have en god krop. Nu hvor jeg er blevet ældre lægger jeg mere og mere mærke til hvor seksualiseret kvinder er og det kom helt bag på mig og jeg har bare lyst til at gemme mig væk for verden, for det er overalt på sociale medier, i film og TV- serier. Jeg føler mig helt magtesløs og jeg har ikke lyst til at kigge mig selv i spejlet fordi jeg tænker “hvad nytter det?” Der vil altid være en der er pænere eller mere sexet.

GirlTalks svar
Kære du,
Tusind tak for at du skriver ind og vil dele dine tanker med os <3
Det lyder overvældende og ikke rart, alle de magtesløse og negative følelser du går rundt med omkring kroppen. Du skal vide at vi skriver med andre piger, som har det på samme måde, og at du ikke er den eneste som går rundt med det tanker.
Du skriver at du er blevet utilpas med at være en pige, fordi du føler alt nu handler om at være lækker, have en god krop, og at det specielt kan ses på de sociale medier, i film, og i TV-serier. Det er også så forståeligt, når det meste som bliver lagt op eller filmatiseret, ikke er et realistisk billede af kvinde-kroppen. Vi kommer i så mange forskellige former, farver, og alle ser lige godt ud. Der er ingen “rigtig” krop, selvom medierne ofte får os til at tro der er det.
Det er også så normal at gå rundt og sammenligne sig selv med andre, og du er ikke den eneste som gør det. Har du overvejet at dem du ser og tænker "de er lækre", sikkert også går og tænker det samme om dig? Der er mange måder at være sexet på <3
Hvis du har lyst til at tale mere om det, er du altid velkommen til at skrive til os i chatten :)
Varmeste hilsner,
Josefine