Natalia, 15 år
25. april 2022
Jeg har haft min "første gang" og jeg er bange for at mine forældre bliver sure på mig
Hej jeg er en pige på 15 år og har lige haft min første gange og jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til mine forælder jeg er bange for at de bliver sure på mig fordi at den dreng som jeg har gjordt det med er 18 og jeg ved ikke hvordan de kommer til at reager HJÆLP!!!

GirlTalks svar
Hej Natalia <3
Mega sejt du skriver <3 Jeg kan sagtens huske tilbage på dengang jeg har haft min første gang.
Jeg husker, at jeg også har været mega nervøs for at fortælle det til mine forældre <3
Jeg tror, at der er mange piger, der har det på samme måde som dig- det er dog
ikke ensbetydende med, at det ikke er svært for dig lige nu. Du skriver, at du er nervøs
for dine forældres reaktion, fordi at drengen er 18 år. Er det en bekymring, der kommer
af, at dine forældre har kommenteret på jeres relation før? Eller er det måske noget, du formoder
de kunne finde på at blive sure over?
Jeg har selv tit oplevet, at mine tanker har gjort mig mere nervøs end selve situationen. Jeg har i hvert fald før oplevet at tænke så meget på noget, at jeg fik det helt dårligt over det.
Kan du måske genkende følelsen?
Jeg forstiller mig, at du har brug for at dele det her med dine forældre, men er splittet, fordi
du er bange for, hvordan de kommer til at reagere? I sådanne situationer har jeg nogle gange
prøvet at formulere en besked først, så jeg var ''forberedt'' på situationen.
Tror du det ville hjælpe dig, hvis du beslutter dig for at dele det her med dem? <3
Hvis du har brug for at skrive lidt mere om det, er du altid velkommen til at skrive ind på chatten eller SMS <3
Knus til dig!!