Wiktoria, 15 år
27. april 2022
Jeg føler mig alene
Hej girltalk, jeg føler at jeg er ikke god nok på grund af min sygdom jeg har. Har også selvmordstanker. Og jeg føler mig alene og jeg føler at min venner er falske og i virkeligheden jeg har ingen venner. Jeg håber at i kan hjælpe mig 😕.

GirlTalks svar
Kære Wiktoria. Mange tak for, at du gider at dele dine tanker med os <3
Jeg er virkelig ked af at høre, at du ikke føler dig god nok på grund af din sygdom og, at du har selvmordstanker. Jeg forstår godt, det er svært at være dig lige nu. Men du skal bare vide, at du bestemt ikke er alene om de tanker, du går med selvom det måske kan føles sådan. Jeg er sikker på, at der er andre unge piger, som måske læser med på dette svar, som kan genkende sig selv i de følelser, du har og står over for. Men måske det kunne hjælpe at snakke med dine forældre om dine tanker eller andre, som står dig nært, da det er nogle svære tanker at gå med alene? Det kan ofte være en lettelse at dele sine tanker med andre og ikke være alene med dem, selvom det kan føles grænseoverskridende.
Jeg hæfter mig ved, at du skriver, at du føler dig alene og, at dine venner er falske. Nu ved jeg ikke, hvor de venner, du snakker om kommer fra, men hvis det er nogen fra din klasse, så kunne det være, at du kunne opsøge venskaber og nogen at snakke med nogle andre steder, hvis du går til en fritidsaktivitet eller noget andet?
Dét at føle sig alene eller ensom, som du beskriver, er der også mange andre unge, som kan nikke genkendende til. Faktisk viser en ny undersøgelse fra den danske regering kaldet ‘Danskernes Sundhed’, at omkring 17 pct, svarende til lidt over hver sjette unge kvinde, mellem 16-24 år føler sig uønsket alene.
Hvis du har lyst til at tale mere om det, er du altid velkommen til at skrive ind til os i chatten eller på SMS <3
Kæmpe kram herfra <3