Casandra, 15 år
16. august 2022
Skal jeg fortælle at jeg har haft sex?
Hey
Jeg er en pige der har haft sex med en på 18 ( er 15 ) har haft sex før men er bare bange hvis jeg siger det til mine pleje forælder og om jeg overhovedet skal sige det til mine plejeforældre og har det bare enormt ambivalent med det men altså det var god sex men er bare bange for mine plejeforældre’s reaktion.

GirlTalks svar
Kære Casandra
Tak for at skrive ind til GirlTalk. Det kan være så svært, at sidde med ens tanker alene, så jeg er glad for at du har valgt at dele dem her <3
Jeg forstår godt dit dilemma og din tvivl. Jeg kommer til at tænke på nogle spørgsmål, som jeg ikke ved om du har prøvet at stille dig selv: Hvad er baggrunden for, at du gerne vil fortælle din plejeforældre om det? Føler du, at du har en pligt til at fortælle dem om det, eller er det fordi at I har en åben og ærlig kommunikation? Det kan også være, at det kan være trygt for dig, at nogle voksne kender til det?
Uanset hvad, så har du i hvert fald ikke en pligt til at fortælle dine plejeforældre om det. Jeg forstår godt, at du kan være bange for dine plejeforældres reaktion <3 Det kan være, at du skal mærke efter i lidt tid, og hvis du fortsat er i tvivl, kan det være at det er en god idé for dig, at fortælle dem om det, men mærk efter om det er fordi du har lyst til at dele det med dem, eller om det er fordi du føler, at du har pligt til at fortælle dem om det <3 Jeg håber, at mit svar giver mening og at det kan bruges <3
Du er altid velkommen til at skrive ind i GirlTalks rådgivning, hvis du får brug for at snakke mere om det <3
De kærligste hilsner
Rachel