Ida , 13 år
01. september 2022
Er det unormalt at onanere?
Hej, jeg er en pige på 13 år, og jeg skriver til jer angående noget i badet. Når jeg er i bad, har jeg fundet ud af, at jeg synes det er dejligt at sprøjte på min skede og mine kønslæber med bruseren. Det lyder nok lidt underligt, men jeg synes det er rigtigt rart og gør det derfor hver gang jeg er i bad. Er det unormalt at gøre, eller kan det være farligt?
Hilsen Ida <3

GirlTalks svar
Kære Ida,
Først og fremmest, så er det bare mega dejligt at du skriver ind med dit spørgsmål!
Det lyder virkelig dejligt at du er nysgerrig og udforsker din krop. Det er både sundt, kan føles rart, og så er det helt normalt! Vi skriver med mange piger, som også er blevet nysgerrige på deres kroppe.
Der er heldigvis ikke nogen rigtig eller forkert måde at røre ved sig selv på, så længe det man gør, føles behageligt. Det kan være god ide at sikre sig at vandet ikke er for varmt, og at man har lidt privatliv (eksempelvis ved at låse døren til badeværelset).
Det er i hvert fald slet ikke underligt at hygge sig med bruseren på badeværelset. Så længe det ikke gør ondt, og at man sørger for at det er renligt (hvilket vandet i bruseren selvfølgelig er), så er det slet ikke farligt, men helt naturligt, og ganske normalt.
Jeg håber at mit svar kan give dig lidt mere ro på, og give dig mod på at fortsætte med at være nysgerrig på din krop. Og husk at du altid er velkommen til at skrive ind til vores rådgivning, hvis der er flere ting du har lyst til at vende <3
Kærlig hilsen
Monica