Line, 15 år
07. september 2022
Kan ikke få mig til at tro på at jeg er ligeså meget værd
Hej Girltalk
Jeg hedder Line og jeg går i 9 klasse.
Jeg har de fedeste klassekammerater og bedste venner nogensinde, men jeg føler alligevel at når jeg skal fremlægge foran dem alle at jeg ikke er god nok til dem og at de bedre stillet end mig.
Jeg er begyndt at være så trist og tæt på deprimeret af det. Jeg græder rigtig tit over det og kan ikke få mig til at tro på at jeg er ligeså meget værd og at hvad jeg gør er godt nok.
Jeg er så træt af at ha’ det sådan, men ved ikke hvad jeg skal gøre?
Mine venner har opdaget at jeg begynder at være meget trist, men jeg vil heller ikke lade dem bekymre sig.
Tak fordi i ville hører på hvad jeg har at sige.
Venlig hilsen Line

GirlTalks svar
Kære Line,
Tusind tak for at dele dine tanker og følelser med mig - hvor er det modigt af dig at skrive ind!
Først og fremmest lyder det så dejligt for dig, at du har de fedeste klassekammerater og bedste venner nogensinde. Det er så rart at have gode mennesker omkring sig.
Det lyder svært at være dig for tiden, hvis du ikke føler, du er god nok og ligeså meget værd som de andre. Det giver god mening, du bliver trist, hvis du har de tanker og følelser omkring dig selv. Først og fremmest vil jeg sige til dig, at du er værdifuld, lige som du er! <3 Jeg ville ønske, jeg kunne give dig et kram lige nu og fortælle dig, at du er ligeså god som alle de andre.
Jeg kan godt nikke genkendende til at føle, jeg ikke er god nok når jeg skal fremlægge, og at andre er bedre stillet end mig. Mange piger skriver indtil os i Girltalk, at de har det på en lignende måde. Du er altså slet ikke alene med dine følelser <3 Det er helt naturligt at blive usikker, når man skal fremlægge! Jeg prøver at minde mig selv om, at alle andre også er nervøse, når jeg skal fremlægge. Måske du også kan tænke på det inden? Derudover lyder det som nogle rigtig gode venner du har, og jeg kan forestille mig, at de synes, du er mindst ligeså god som dem til at fremlægge.
Måske du har mod på at dele dine tanker og følelser med dine venner? Jeg kan forestille mig, at de rigtig gerne vil høre om, hvordan du har det <3 Jeg tænker, at du også gerne vil være der for dem, hvis det var omvendt og de var triste.
Husk du er meget velkommen til at skrive ind i rådgivningen, hvis du vil skrive mere om det.
De kærligste hilsner
Frederikke