Anna, 14 år
14. december 2022
Min kæreste har sex med mig når jeg sover
Hej jeg er en pige på 14 der har oplevet noget imens jeg sov med min kæreste, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Jeg sov med min kæreste for ikke så lang tid siden og der jeg “sov” altså sov ikke rigtigt sov næsten. Så altså vi gør jo nogle gange nogle seksuelle ting og vi har også haft sex ca 3 gange så jeg ved ikke om det er okay det han har gjort imens jeg “sov” der havde han sex med mig sådan omring 8 gange han troede jo jeg sov og gjorde det lige så stille for ikke at vække mig. Altså vi er jo kærester og sådan noget og føler ikke det er okay men ved ikke helt hvad jeg skal gøre alle mine venner siger jeg skal slå op med ham men elsker ham :(

GirlTalks svar
Hej med dig!
Tusind tak fordi du skriver ind. Det er helt vildt sejt, at du har lyst til at dele dine tanker med os. Jeg er sikker på, at der er mange andre, der kan relatere til dine tanker og følelser.
Ud fra det du beskriver lyder det som en mega svær situation, og jeg kan godt forstå, at du har brug for at dele det. Jeg kan også godt forstå, at du elsker din kæreste og ikke synes det er nemt, at tage en stor beslutning om at slå op med ham.
Til gengæld vil jeg sige, hvilket du også selv skriver, at det selvfølgelig ikke er i orden at han har sex med dig mens du sover. Jeg synes også det er at bryde din tillid, og det skal jo ikke være sådan, at du ikke har det trygt med at lægge dig til at sove når I sover sammen.
Jeg synes det er meget vigtigt, at du sætter dine grænser og tager en snak med ham. Jeg synes du skal fortælle ham, at du godt ved det, så han ikke benægter det. Det er selvfølgelig ikke en særlig rar snak at tage, men jeg er sikker på, at du sagtens kan klare det. Og ellers kan du også skrive ind til vores chat, hvis du har brug for nogle redskaber til, hvordan man tager sådan en snak - eller hvis du bare har brug for at snakke det mere igennem.
Når du har den alder som du har, er det rigtig vigtigt og trygt, at lære at sætte sine grænser. Det er nemlig meget tidligt at begynde at skubbe dem og det kan blive en dårlig vane.
Så kan du se hvordan han reagerer og måske give ham en mulighed for at forklare. Herefter må du vurdere om du kan stole på ham igen og om du kan se jeres forhold fortsætte.
Jeg håber dette kan hjælpe dig, og at du husker at lytte til dig selv - det er så vigtigt. Husk du er mega sej og der er ikke nogen der skal overtræde din grænser, og især ikke din kæreste.
Kærlig hilsen Anna.