Anonym, 13 år
03. februar 2022
Jeg føler mig uduelig, uønsket, grim og hæslig udenpå og indeni
Her for ikke så langt tid siden startede jeg på selv skade, fordi jeg følte/føler alt er forandertet jeg har ingen bogstavelig talt ingen. Der er ikke nogen af dem fra min klasser der gider og snakke med mig min familie beundre min to yngre brøde en på 10 den anden på 3. Jeg føler mig uduelige, uønsket, grim og hæslig udenpå og indeni

GirlTalks svar
Kære Anonym,
Tusind tak fordi dit brev. Hvor er det dejligt, at du vil dele dine tanker med mig.
Det kan være et rigtig svært første skridt at tage – og du er modig!
Hvor er jeg ked af at høre, at du har det på den måde. Du fortjener nemlig at være glad <3
Som jeg forstår det ud fra dit brev, kan du opleve ensomhed i din klasse, og også hjemme i din familie. Det lyder som en masse rigtig svære tanker og følelser, du har. Jeg får lyst til at fortælle dig, at det er meget naturligt, at livet kan føles rigtig svært i din alder. Ensomhed er en helt naturlig følelse, som de fleste kommer til at opleve på et tidspunkt. Men det kan føles meget overvældende og ubehageligt når den er der. Så jeg kan godt forstå at det gør dig ked af det!
Jeg kan også læse, at du ikke synes så godt om dig selv, og at du er begyndt at selvskade.
Du skal vide, at dit brev gav mig lyst til at give dig et stort kram! Du er så værdifuld og lige så meget værd som dine brødre og som alle de andre elever i din klasse. Jeg kan mærke hele vejen igennem skærmen, at du både er smuk, sjov, sød og omsorgsfuld!
Jeg får lyst til at spørge dig om du har talt med dine forældre om dine tanker? Det kan være rigtig svært at skulle fortælle sine forældre, at man ikke er glad. Men måske de kan være med til at hjælpe dig til, at få det bedre.
Hvis det er for svært, at skulle åbne op for dem, er du også ALTID velkommen i GirlTalks chat eller SMS. Vi vil meget gerne tale videre med dig, om hvad der gør dig ked af det og hvad du kan gøre for at blive gladere. Du fortjener nemlig at have det dejligt!
Stort kram fra Rebecca