Marie, 15 år
17. januar 2022
Jeg græder hver aften, inden jeg skal sove. Jeg kan ikke lade vær
Jeg græder hver aften inden jeg skal sove, jeg kan ikke lade vær

GirlTalks svar
Kære Marie,
Først vil jeg sige tak for, at du har skrevet til os og delt dine tanker. Selvom jeg er rigtig ked af at høre, at du græder hver aften, synes jeg det er virkelig godt, at du har valgt at dele det med nogen.
Du skriver, at du græder hver aften inden du skal sove, fordi du ikke kan lade være. Det lyder rigtig svært og ubehageligt at have det på den måde. Du har ikke skrevet noget om, hvorfor du græder eller er ked af det, men jeg kan sagtens genkende følelsen af at blive enormt ked af det og overvældet af trangen til at græde især om aftenen når man er træt, det er mørkt og man bliver alene ovenpå en lang dag. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er noget specifikt du oplever at blive ked af hver aften, om det er noget forskelligt fra dag til dag eller om det til tider bare er uden nogen tydelig grund. Ligegyldigt hvad skal du vide at du er ikke alene. Her i GirlTalk snakker vi ofte med piger, der ligesom dig er kede af det og græder både over stort og småt og du skal vide, at det altid er okay at græde og føle sig ked af det, når det er den følelse, der opstår i én.
Selvom det nogle gange kan været helt rart at få grædt ud, er det til andre tider bare rigtig hårdt. Siden du har skrevet herind, forestiller jeg mig, at du gerne vil tale med nogen, om det du oplever. Jeg vil derfor opfordre dig til at prøve at dele dine tanker med nogle flere. Måske nogle venner, veninder eller familie, der er gode at tale med? Du er selvfølgelig også altid velkommen til at skrive ind til vores chat, hvor du helt anonymt kan fortælle og blive lyttet til. Jeg tænker det vil være lettende for dig at dele dine oplevelser med nogle flere og få sat nogle ord på, så du ikke går og bærer på det hele selv.
Jeg håber du kan bruge dette svar til noget <3
Knus fra Karen, GirlTalk