Laura, 15 år
27. januar 2022
Piger der er tyndere end mig, siger de er tykke. Er jeg så også tyk?
Jeg er glad for min krop, men det er bare svært når alle de andre piger som er tyndere end mig, siger de er tykke. Så er jeg vel også tyk?

GirlTalks svar
Kære Laura
Tusind tak for dit brev og for at dele dine tanker med GirlTalk!
Hvor er jeg glad for at høre, at du er glad for din krop. Dog er jeg ked af at høre, at du får disse tanker omkring “så er jeg vel også tyk”, når de andre piger siger de er tykke.
Du skal dog vide, at du er perfekt som du er. Om man er høj, lav, tyk eller tynd, så handler det om at have det godt i ens krop, hvilket du beskriver at du gør. Når de onde tanker træder ind, så husk på dine egne ord: “Jeg er glad for min krop”. At rose sig selv, at det aller bedste man kan gøre.
Om man er tynd eller tyk, så kan man godt have onde tanker om ens krop. Dette har mange unge piger desværre, og de kan have det svært ved finde sig tilpas i den krop de har - også selvom de er tynde. Jeg tænker at pigerne som siger disse ord har det dårligt i deres egen krop og har derfor brug for at udtrykke hvordan de har det. Når alle de andre piger siger at de er tykke, så betyder dette ikke, at du er tyk, samt betyder det heller ikke, at de synes du er tyk.
Du skal huske på, at du er fantastisk som du er!
Hvis du får lyst til at dele flere af dine tanker med os, så sidder vi altid klar på chatten eller vores SMS.
Mange Hilsner Fie, Girltalk