Bella, 20 år
18. juli 2022
Jeg er 20 år og stadig jomfru
Jeg er 20 år og stadig jomfru.. jeg tænker normalt ikke over det, men det er begyndt at gå mig på. Det er ikke noget jeg holder hemmeligt, men de fleste går bare ud fra at jeg har haft sex, så jeg har let ved aldrig at nævne det. Dog spørger mine veninder der ved at jeg er jomfru, om jeg ikke snart skal til at i gang, og at man ikke behøver at finde den eneste ene til ens første gang.
Jeg føler mig klar til at have sex, og nyder også gerne det sexuelle på alene hånd. Jeg har op til flere gange været tæt på at have sex, men er så sprunget fra i sidste øjeblik igen. Jeg får en følelse af at det er forkert, og ender med ikke at have lyst alligevel. Har tit overvejet at bare få det overstået, og så tage den derfra, men det føler jeg er en forkert måde at tackle det på. Hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære Bella
Tusind tak fordi du skriver ind, hvor er det nogle fine tanker og overvejelser du har gjort dig! Hvor er du sej, at du er så opmærksom på dine følelser og holder fast i dem, selv når muligheden for sex er opstået. Hvor er det også dejligt, at du skriver du føler dig klar til sex og også nyder at have sex med dig selv. <3
Du skriver, at du har overvejet bare at få din første gang overstået, men føler det er en forkert måde at tackle det på. Dine tanker og følelser er helt valide og du skal absolut kun gøre hvad du føler er det rigtige. Det er helt okay at vente med sex, det er der mange der gør. Jeg håber at du får en rigtig dejlig oplevelse din første gang, og at du gør det fordi du føler dig klar. Jeg synes du skal stole på din egen mavefornemmelse og følelser, og ikke lade dig presse af andre.
Jeg håber du kan finde ro i og tillid til dig selv og så skal den rigtige person og det rigtige tidspunkt nok komme. <3
Hvis du har lyst til at skrive mere om det, er du altid velkommen til at skrive ind til os på chatten eller SMS
Kram fra Elisabeth