Phiamus, 15 år
13. juni 2022
Jeg vil bare gerne blive den glade igen..
De sidste par dage har jeg bare siddet i sofaen og tænkt over livet. Jeg er begyndt og sove mere da jeg har haft det så dårligt med livet at jeg vil hellere sove end og være vågn og tænke på selvmordsmetoder (Har forsøgt i oktober 2021) øhmm Føler bare at alt er falde sammen igen og btw har en svært depression og adhd. Men sårn jeg er for bange til og råbe om hjælp eller sige højt om mine følelser. Jeg ved Ik hvordan jeg selv kan hjælpe mig med de her problemer.

GirlTalks svar
Kære Phiamus,
Først og fremmest tak fordi du skriver ind, det er virkelig modigt af dig<3
Ud fra hvad du skriver, kan jeg forstå, at du går med nogle svære tanker. Jeg er ked af at høre, at du bedre kan finde ro i søvnen end i dagstimerne – men nogle gange kan hjernen være så fyldt med tanker, at det kan føles helt uoverskueligt at forholde sig til dem. Sådan ved jeg, at der er mange, der har det.
Du skriver, at du er for bange til at bede om hjælp og tale højt om dine følelser - det kan jeg sagtens forstå skræmmer dig. Det kan virke så grænseoverskridende at dele ud af sit inderste indre, men jeg vil huske dig på, at du lige har delt dem med mig – og det var du virkelig god til!<3
Jeg ønsker slet ikke for dig, at du skal være alene med de her følelser, det fortjener ingen, og det gør du i hvert fald heller ikke. Det kan være svært at hjælpe sig selv ud af alle sine problemer, og selvom det kan være svært at række ud til nogen, så føles det ofte rigtig godt bagefter.
Der findes mange måder at række ud på. Det kan være overvældende at skulle dele ud ansigt til ansigt – derfor oplever jeg ofte, at det kan være en god måde, hvis man skriver sine tanker ned og afleverer dem til én man er tryg ved, som et brev. Hvis det virker uoverskueligt, så vil jeg gerne fortælle dig, at du allerede er ved at hjælpe dig selv med de her problemer ved at skrive herind til os.
Jeg håber, at du har været trygt for dig, at dele dine tanker her. Jeg synes, det er så sejt gjort af dig, at du turde – og jeg håber, at du tør igen en anden gang! Jeg vil minde dig om, at du ALTID er velkommen til at skrive ind på vores rådgivning, som har åbent alle dage – der sidder mange søde piger klar til at lytte til dig og tale med dig. Ellers vil jeg anbefale dig at læse flere af pigetankebrevene her på vores hjemmeside. Der er flere piger, som går med lignende tanker som dig – du er ikke alene<3.
Knus og kram fra Maibritt