Anonym, 14 år
09. maj 2022
Drengene snakker ikke til mig mere
Drengene snakker ikke til mig mere. Jeg har altid været gode venner med drengene fra min klasse. Men her på det sidste er de begyndt at ignorer mig. De har skiftet vennegruppe og virker ikke som om de gider at være sammen med mig. Jeg prøver at snakke med dem men det ender akavet hver gang. Hvordan bliver jeg på talefod med dem igen?

GirlTalks svar
Kære du
Mange tak for at du skriver ind til Girltalk og deler dit problem og dine tanker<3
Det lyder bestemt ikke rart at føle sig ignoreret og afvist af sin vennegruppe. Jeg forstår derfor godt hvorfor det gør dig ked af det og forvirret, især når du ikke ved hvorfor de er begyndt at tage afstand fra dig.
Alle venskaber går op og ned og du skal vide at du ikke er den eneste, der har oplevet at føle sig ignoreret eller holdt udenfor.
Du skriver at du har prøvet at snakke med dem, men det ender akavet hver gang. Måske du kunne prøve at tage en afslappet snak med dem omkring at du savner at være sammen med dem, og hvad der kan være grunden til at de har taget afstand fra dig?
Jeg forstår godt hvis det kan lyde lidt grænseoverskridende at skulle stå overfor dem alle sammen på en gang, og fortælle dem hvordan du har det. Du kunne eventuelt prøve at trække en af de drenge til side som du snakker bedst med, og høre ham hvad årsagen kan være? Jeg tænker i hvert fald at du fortjener at få svar på hvorfor de har taget denne afstand fra dig.
Hvis du har lyst til at tale mere om det, så er du velkommen til at skrive ind til os på rådgivningen <3
De kærligste hilsner fra
Emma <3