Den Ensome, 15 år
01. januar 0001
Jeg føler mig meget ensom..
Har haft det rigtig svært for tiden med skolen, være sammen med andre, sove og spise. Og har det generelt bare ikke godt oppe på skolen for føler ikke rigtig der er nogen der gider mig i klassen. Og jeg føler mig meget ensom..

GirlTalks svar
Kære dig
Først og fremmest vil jeg sige, at det er mega sejt at du deler dine følelser, og at jeg er ked af at høre at du har det sådan lige for tiden <3 Det lyder ikke særlig rart at være dig i øjeblikket, og jeg tror, at vi alle kan kende til de her perioder, hvor det ikke spiller for os. Det føles virkelig ikke rart...
Det lyder som om du har rigtig mange forskellige tanker og følelser, der fylder hos dig lige nu. Og jeg kender selv godt, at alt kan begynde at føles uoverskueligt, og som om problemerne bliver flere og flere. Når jeg sommetider har mange tanker, føler jeg at det kan hjælpe at skrive dem ned, for at føle man får lidt “styr” på dem.
Du nævner, at du føler dig meget ensom, og når jeg selv har perioder, hvor jeg føler mig meget alene, kan det hjælpe meget at snakke med nogen jeg er tryg ved. Det kan for eksempel være et familiemedlem eller en lærer. Hvis det kunne være noget for dig, så har vi også i Girltalk et samtale-gruppeforløb, der hedder EmpowR. Det et 10-ugers forløb, for piger i alderen 13-16 år, der sørger for gode samtaler og hjælper med at give redskaber til at håndtere hverdagens udfordringer (heriblandt skoletrivsel). Uanset hvem du vælger at betro dig til, så håber jeg at du deler det med nogen, så du ikke skal gå med dine tanker alene <3
Ting kan føles meget mere overskuelig, hvis man har nogen at snakke med, så kan det også være det bliver lidt nemmere at være i skole igen. For du fortjener på ingen måde at føle dig udenfor, og jeg er sikker på du er en rigtig skøn pige, der blot er inde i en svær periode. Og den skal du nok komme ud af igen! Jeg ønsker dig hvert fald held og lykke <3
Hvis du har brug for nogen at skrive med alle dine tanker om, så er også du velkommen til at skrive til os på rådgivningen, og så sidder vi klar til at give dig alt den støtte og kærlighed du har brug for 😊
Jeg sender masser af kærlighed til dig, og ønsker dig alt godt <3
Knus Emilie