Laura, 12 år
23. maj 2022
Jeg har haft det rigtig dårligt på det seneste
Hej girl talk.
Jeg har haft det rigtig dårligt på det seneste. Jeg er ret sikker på jeg har angst og jeg er også i en ret dyb deprision. jeg har prøvet at snakke med mine forældre om det, men de kalder mig bare "doven" og sådan noget. Jeg har haft lidt selvmords tanker på det sidste, og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal få det bedre. Jeg syntes også det er rigtig svært at snakke med folk om sådan noget.
Kh Alma.

GirlTalks svar
Hej Laura,
Tusinde tak for din besked og mange tak for, at du deler dine tanker! Det er mega godt gået <3. Det er nemlig virkelig vigtigt at få talt om tingene, så de ikke hober sig op indeni.
Du skriver, at du tror du har angst og en dyb depression og at du har haft lidt selvmordstanker – det lyder til, at det er rigtig hårdt at være dig for tiden og jeg får sådan lyst til at give dig en kæmpe krammer <3.
De følelser du har skal man tage alvorligt og lytte til, for hvis man bare lader dem være, så har de en tendens til at vokse sig større. Mit bedste råd er derfor at du skal dele dine tanker og følelser med nogen, måske en god ven eller en voksen du stoler på?
Du skal vide, at jeg synes det er virkelig godt gået, at du allerede har åbnet op overfor dine forældre - så modigt! Jeg er dog ked af at du ikke har følt at de lytter til dig. Du kunne prøve at tale med dine forældre om det igen - måske kan du med fordel skrive dine følelser og tanker ned i et brev til dem, så de har mulighed for at læse hvordan du har det, da det kan være svært at forklare følelserne nogle gange. Måske når de så har læst det, at de vil lytte mere og tage dine følelser alvorligt <3
Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært at tale om svære følelser – det synes jeg også det kan være! Jeg har også skrevet med mange andre piger, som har de samme tanker som dig, så du er ikke alene! <3. Jeg har selv oplevet, at når man har fået taget mod til sig og åbner op til andre, så kan det føles som en kæmpe lettelse at komme ud med sine tanker. Jeg håber du har mod på at prøve det og at det bliver en lettelse for dig også <3.
Du er selvfølgelig altid meget velkommen til at skrive til os igen, enten her i brevkassen eller til rådgivningen <3.
Knus og kram fra Sara <3